torsdag 23 juni 2011

Lite smått och gott


Även ängeln i min trädgård tycker det har kommit för mycket regn.
Regntunga skyar skymtar utanför mitt fönster så det känns bäst att hålla sig inomhus och blogga.
Jag har pysslat med lite av varje den senast tiden, det har bland annat blitt tre små necesärer (eller sminkväskor) i olika former och storlekar.



Har också försökt mig på dubbelstickning, man stickar en rätmaska, lyfter en maska, fortsätter så varvet ut, börjar och slutar med en rätmaska. Nästa varv gör man tvärtom, stickar den lyfte maskan och lyfter nästa. Jag la upp 40 maskor och stickade nio cm, maskade då av hälften av maskorna så det blev en påse. Fortsatte att sticka de resterande 20 maskorna, ett varv rät och ett varv avigt, minskade maskorna så locket blev spetsigt. Virkade runt om med vitt garn och sydde på en liten virkad ros som jag hade gjort tidigare. Fodrade påsen med en tygbit i samma färg. Då här blev resultatet. Vad den skall användas till vet jag inte.


Inga kommentarer: