måndag 20 juni 2011

Historik

Det började för ungefär ett år sedan, den senaste boken hade kommit ut och någon mer skulle det inte bli. Men jag måste ju ha något att göra, det måste vara enkelt och lätt eftersom jag är en gammal pensionär och inte har så mycket ork.

 Gunnel hade köpt en bok om lappteknik och hon kom med förslaget att när vår bok var klar skulle vi sy kassar och annat eftersom vi båda hade tyger liggande. Gunnel började renovera sitt torp, Lövås, så hon hann inte med att börja sy, men jag plockade fram mitt gamla tygförråd från den tiden jag sydde kläder, lapptäcken m m. Det blev en ansenlig hög som snart fylldes på av mina vänners tyg- och spetsrester.

Jag inredde en syhörna i sovrummet med min pappas gamla skrivbord som sybord.
Så här började det tillverkas allehanda saker, startade med en kasse, och det blev snart flera. Tygkorgar tillverkades på löpande band



Gunnel och jag hade ett bord på julmarknaden i Töftedal 2010, där vi sålde både böcker och hantverk.

                                           Det blev en skolväska till Linda -
och en till Kajsa.

Inga kommentarer: